donderdag 7 april 2011

wasbord

Geregeld krijg ik de vraag "hoe krijg ik dat onderbuikje weg".

Allereerst is het onmogelijk om lokaal vet te verbranden. Je kunt 1000 herhalingen per dag voor je buikspieren op het programma zetten maar dat zet geen zoden aan de dijk!

Geloof me, je buikspieren zitten er alleen zijn ze niet zichtbaar!
Wat is nu de beste aanpak?
Zoals ik een tijd geleden in deze BLOG al vertelde dien je een aantal dingen te doen om af te vallen en gelijk strakker te worden! Ik noem er een aantal:
1. BEWEEG EN BEWEEG INTENSIEF!
2. LET OP JE VOEDING!
3. DOE AAN KRACHTTRAINING!
4. STEL DOELEN, MOTIVEER JEZELF OM ZE TE BEHALEN EN DEEL ZE MET ANDEREN!

Zorg dus voor beweging maar niet een rustige wandeling in het park. Nee, zet jezelf aan het werk en beweeg een uur intensief waarbij je krachtoefeningen en cardio-training afwisselt. Stimuleer je vetverbranding!
Eet voldoende. Start altijd met een goed ontbijt, snack GEZOND tussendoor en eet 5 maaltijden per dag ipv 3 maaltijden.
Door middel van krachttraining verhoog je de ruststofwisseling. Hoe werkt dat?
Je spiermassa wordt groter en spieren verbranden in rust meer dan vetmassa. Waar zit je grootste spiermassa? Onder je navel! Je benen... Vergeet dus nooit je benen in je krachttraining.
Stel je jezelf doelen die meetbaar en haalbaar zijn. Vertel ze aan je vrienden en bekenden zodat je eigenlijk niet terug kunt!

Is het zo simpel?
Ja, ik ben van mening dat iedereen wel weet wat wel/ niet goed is voor zijn lichaam alleen het uitvoeren ervan, de discipline opbrengen om het vol te houden en het belang ervan inzien zijn belangrijk! Daarom werkt een dieet prima voor de korte termijn maar wat gebeurt er als je het dieet of programma zat bent?
Het is een proces wat altijd doorgaat. Zoek dus een bewegingsvorm wat bij je past en een eetpatroon wat je kunt volhouden..
Ik help je graag op weg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.