zondag 24 april 2011

geen tijd...

Deze week kwam ik een oude schoolkameraad tegen. Ik moest eerst 2x goed kijken voordat ik hem herkende; hij was flink in gewicht toegenomen.
Na een 2-tal minuten sprak hij me aan op me figuur met de woorden "je bent nog altijd bezig met sport zie ik, ik heb hier jammer genoeg geen tijd voor".

Geen tijd? Tja lekker excuus!
Een volwassen persoon brengt gemiddeld 2 uur door achter zijn laptop, kijkt 1,5 uur tv 's avonds en .....
Hoezo geen tijd? Het is een kwestie van doelen en prioriteiten stellen.
Als ik thuiskom en ik weet dat ik over een uur ga eten dan trek ik heel even snel de sportschoenen aan en ga ik aan de slag. Drie kwartier erna zit ik gedouched en wel aan tafel.

Je hoeft geen uren in een sportschool te hangen. 3x per week een half uur intensief bewegen is al genoeg. Een half uur? Ja, een half uur je lichaam even flink afbeulen met rennen, kniebuigingen, push-ups, buikspieroefeningen, springen en weer rennen that's all it takes.
En.. Dan heb je de hele avond de tijd om nog achter je laptop te zitten en tv te kijken maar na een paar weken voel je jezelf fitter en energieker en zul je meer energie overhouden voor andere dingen... Nu je partner nog zover krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.