dinsdag 16 november 2010

Vertrouw je instinct!

Lopend door het bos voor mijn workout trof ik een oudere man. De man liep, al kijkend op zijn mobiele telefoon door het bos. Ik sprak hem aan en vroeg wat hij aan het doen was.
Hij vertelde me dat hij bezig was met een GPS tocht. Om de route te vinden moest hij van punt naar punt lopen. Hij liet me zien dat onder een kleine holle boomstronk een nieuwe opdracht verstopt zat. Zo liep hij door het bos.
Ik wenste hem succes en vervolgde mijn trainingsroute. Tijdens het uitvoeren van mijn oefeningen vroeg ik me af of deze man iets van de omgeving meekreeg. Ik keek omhoog en genoot van de prachtige herfstkleuren!

Natuurlijk mooi dat een toch iets oudere man een reden heeft om een wandeling te maken door het bos en hierdoor in beweging komt.
Alleen, moet dat met GPS? In de auto zetten we onze navigatie aan om de weg te vinden en zelfs op de fiets zie je steeds meer mensen met een GPS apparaat. Ik wil je uitnodigen om eens het bos in te lopen en een wandeling te starten en je weg te vinden door middel van het zoeken naar herkenningspunten.
Vertrouw je instinct en ga op pad, vind je route...

1 opmerking:

  1. Hoi Marco, deze man krijgt zeker heel veel mee van zijn omgeving. Hij doet nl geocaching. Miljoenen mensen op de wereld doen hieraan mee en deze groep wordt steeds groter. Toen Ron en zijn vrienden hun bewijsje wilden halen dat ze malloten zijn door de Ventoux driemaal op te fietsen en ik ze dus onderweg met de auto ondersteunde, hield mijn bijrijder zich bezig met geocaching. Ik kan je vertellen dat hij heeft afgezien. Er waren op de berg verschillende schatten verstopt die hij moest zoeken maar de fietsers gingen voor en had hij niet veel tijd om de schatten te vinden. Berg op, berg af en maar zoeken, uitgeput was hij terwijl hij ook een sportman is. Ik heb ook wel eens helpen zoeken en kan ik je zeggen dat ik de berg nog nooit zo gedetailleerd heb bekeken en op plekken ben gekomen die je verrassen. Geocaching is echt leuk en ook nog goed voor lichaam en geest. Vaak moet je raadseltjes of cryptogrammen oplossen om een hint verder te komen naar de schat. Overal ter wereld zijn schatten verstopt zowel in de steden als in de natuur. Hier in Nederland zou volgens mijn bijrijder heel veel schatten verstopt zijn in de natuur. Groetjes Inge.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.